
Ergotherapie
Tijdens de eerste levensjaren ontwikkelt een kind het snelst. Door te spelen leert het verschillende vaardigheden die hen helpen te ontwikkelen en op te groeien. Ieder kind doet dit op zijn eigen tempo. Bij sommige kinderen gaat de ontwikkeling trager. Ze ondervinden problemen in het dagelijks leven op school en thuis. Bij hen gaat het minder vlot om specifieke vaardigheden onder de knie te krijgen.
​
Als ergotherapeut kijk ik naar de sterktes en zwaktes van het kind. Door dit in kaart te brengen stel ik een individueel behandelplan op. We bespreken samen de doelstellingen waar we aan gaan werken.
Het is belangrijk om als een team naar de ontwikkeling van je kind te kijken. Daarom kijk ik zowel naar het kind als naar zijn/haar omgeving. De thuisomgeving, school, jeugdbeweging,… zijn ook zeer belangrijk. Door hiermee rekening te houden kun je een compleet beeld vormen van het kind. Daarom kan het belangrijk zijn om op regelmatige basis samen te zitten met de ouders, maar ook de school of andere betrokken partijen.
​
Als ergotherapeut ben ik gespecialiseerd in kinderen met een ontwikkelingsstoornis maar ook bij kinderen met leerstoornissen. Ik nam deel aan tal van vormingen om kinderen optimaal te begeleiden.
​
Als ergotherapeut kan ik je kind helpen bij:
- Leerstoornissen
- Ontwikkelingsstoornissen
- Psychomotorische problemen
- Fijn-motorische problemen
- Rekenproblemen
- Schrijfproblemen
- Ruimtelijk inzicht
- Lateralisatie
- Voorbereidende rekenvaardigheden
- Voorbereidende schrijfvaardigheden
- Zelfredzaamheid
- Autisme
- …
Aarzel niet om contact op te nemen.
![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |

Sherborne
Baby’s, kinderen, jongeren, volwassenen, ouderen stimuleren om een positief zelfwaarde gevoel te ontwikkelen.
De bewegingspedagogiek stimuleert de motorische, cognitieve en affectief-emotionele ontwikkelingsmogelijkheden van kinderen en volwassenen. Er wordt gebruik gemaakt van gerichte bewegingsspelvormen waarbij de vreugde, succes, veiligheid, creativiteit, communicatie en positieve gevoelens centraal staan. De methode speelt in op het ruimte- en lichaamsbewustzijn van het kind, waardoor het zelfvertrouwen zal groeien. De tweede basispijler is de relatie tussen kind en ouders of het vertrouwen in anderen dat zich ontwikkelt tijdens verschillende relatiespelen.
Sherborne is een plezierige manier van bewegingsopvoeding voor kleuters met één van hun (groot)ouders. De relatie tussen kleuter en (groot)ouder staat hierbij centraal. Het samen bewegen, voelen, genieten en ontspannen is het doel.
Typlessen
2hands4kids
We leren typen volgens de methode 2Hands4kids. Deze methode heeft een unieke aanpak, waardoor het voor kinderen gemakkelijker wordt om blind te leren typen.
Om het typen zo goed mogelijk te integreren worden alle leerkanalen (auditief, visueel, motorisch-tactiel, geheugen en redeneren) gelijktijdig aangesproken. Er wordt gewerkt met kleuren, figuren , met verhaaltjes, spelletjes, invuloefeningen, denkoefeningen,…
Bij deze methode wordt in kleine groepjes gewerkt waardoor aan elk kind afzonderlijk voldoende aandacht kan worden gegeven.


Praktisch
De consultaties vinden plaats in mijn praktijk te Stavele.
De duur van de consultaties kan variëren: 30 of 60 minuten. Dit wordt besproken tijdens het intake gesprek.
​
Wens je graag als school of organisatie een sessie wobbelturnen, wobbelyoga of kinderyoga te ervaren dan mag je altijd mailen voor meer info
​
Indien een afspraak geannuleerd of verplaatst dient te worden, gelieve minimum 48 uur op voorhand te verwittigen. Zoniet zal de afspraak toch in rekening gebracht moeten worden.